vineri, 18 martie 2011

Printre altele, s-a reapucat de fumat

Vorbeam cu Mandolina - vorbesc mereu despre câteva subiecte mari: al meu, al ei, ocna ei, ocna mea şi colegii noştri de apartament, mai ales a ei; încă n-am găsit un sistem de calcul a ponderii subiectelor, nici nu cred că trebuie să-mi bat capul (de dragul statistilor care mă pasionează) - astăzi, despre o relaţie pe care o ştiu mai intim decât mi-am dorit vreodată. Cu istoric agitat, despărţiri şi împăcări cu titluri dureroase şi echimoze sufleteşti, îmi activează în memorie un punct din Decalogul erotic al lui Miu: "fă ca iubirea care doare să dureze nu o veşnicie, ci două".
Pe el l-am întâlnit de câteva ori, şi de fiecare dată am făcut conştinţă nouă, pe ea o ştiu mereu cochetă, asortată şi cu aceeaşi figură veşnic încercănată, ba afectată de tragedia personală a vecinei de la 2, ba insensibilă la foamea din ţările lumii a treia.
Ea s-a reapucat de fumat. El nu fumează.
Trecuse mai bine de-o lună de când nu-şi mai cumpărase ţigări, abia începuse să se obişnuiască cu durerea sevrajului, când forţele universului s-au unit împotriva ei şi au combinat o zi nervoasă la servici' cu toanele lui antisociale şi anularea întâlnirii de mult programate şi aşteptate. Am primit recenzia serii succintă şi concentrată pe titlu: plimbare nervoasă de-a lungul holului, monoloage afurisite, unghii rupte şi cuticule sângerânde, vibraţii ale corzilor vocale, privire rătăcită pe displayul telefonului şi regrete înecate în tentativele de reactivare a conturilor pe site-urilor de socializare şi, la final,
ţigara.
Lungă, subţire, uşor parfumată, elegantă, prelungirea discretă a manichiurii corect întreţinute şi reflexia propriei siluete, cu feminitatea mutată pe vârf.
Fumează iar. Rar, tihnit. O scoate cu două degete pe care le plimbă de-a lungul ei simţindu-i circumvoluţiunile, o parcurge pe îndelete, vibrează la gândul contactului, îi atinge capătul cu buzele, se răzgândeşte, o scoate şi o priveşte pofticios. Vrea să-şi mai prelungească plăcerea aşteptării şi-o ia de la capăt, o apropie de buze şi o depărtează cu un gest vinovat.
S-a reapucat de fumat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu